Hemstädning
by admin

Hemstädning -Så funkar det

Hemstädning, hur fungerar det i praktiken? Många ställer denna frågan till oss. Vad städar ni, kan vi påverka vad som ingår?  Kan vi få RUT-avdrag? Måste vi betala för ett visst antal timmar? Detta är några av de frågor vi får om veckostädning eller hemstädning som vi också kallar det.

Anpassad städning efter dina önskemål

Hur vill du ha det städat hemma? Hur ofta vill du ha hjälp? Vad vill du ha hjälp med? Olika hushåll har olika behov. Därför menar vi att du som kund måste få vara med och bestämma. En del vill bara ha hjälp med vissa moment av städningen medan andra vill ha hjälp med det mesta. En del vill städat varje vecka medan andra nöjer sig med varannan vecka eller en gång i månaden.

När vi blir kontaktade av en potentiell kund åker vi alltid hem till dem för att se hur bostaden ser ut. Givetvis spelar det en stor roll för tiden det tar att städa om det finns många prydnadssaker som ska dammas, om det är lätt eller svårt att komma åt och så vidare. När vi fått en uppfattning om detta samt om vad du har för önskemål gällande hur ofta och vilka moment som du vill ha hjälp med åker vi tillbaka till kontoret och gör ett förslag på din hemstädning. Där gör vi en lista på vad som ska ingå i städningen, hur ofta det ska göras, på vilken dag och vilken ungefärlig tid det ska göras. När du godkänt städupplägget skickas prisförslaget till dig och du kan ta ställning till om du vill starta eller inte.

Ovanstående är helt kostnadsfritt oavsett om du väljer att anlita oss eller inte. Vill du veta mer kontakta oss Här!

Du som kund tittar på förslaget och väljer om du vill ändra något eller om du är beredd att köra igång.

Vill du lägga till eller ta bort något moment i städningen är det bara att kontakta oss. Vill du byta ett moment i städningen mot ett annat vid enstaka tillfällen brukar vi kunna lösa detta men vi vill gärna veta det lite innan. Då kan vi alltid ha rätt utrustning med oss för att göra ett bra jobb.

Vad kostar det?

Priset baseras på det städupplägg som du valt att godkänna utslaget på hur många gånger städningen utförs under ett år. Betyder det att du binder dig att ha oss i ett år? Nej det gör det inte! Det betyder bara att då olika månader är olika långa och det då blir lite skillnad mellan hur många gånger vi städar varje månad. På detta sätt får du samma månadskostnad varje månad istället för att det skiljer från månad till månad. Det totala priset blir dock det samma i slutändan.

Vad händer om jag inte är nöjd?

Om du är missnöjd med din hemstädning vill vi veta det! Vi har alltid nöjd-kund-garanti på våra jobb. Garantin innebär att vi kommer och åtgärdar det du inte är nöjd med inom två arbetsdagar.

När vi städar följer vi det städupplägg som du godkänt. Ibland kan det ta ett par tillfällen innan vår personal kommit in i det nya stället och då kan det vara bra om du ger oss feedback. Det underlättar för oss och du kommer bli ytterligare en av våra nöjda kunder.

Vad händer om jag inte vill ha hemstädning mer?

Om du väljer att säga upp din städning av någon anledning så behöver du bara kontakta oss via e-post, telefon eller kom in och besök oss på vårt kontor. Vi har en månads uppsägningstid, alltså binder du dig inte på lång tid.

Ska du resa bort? Kanske är du i husvagnen eller sommarstugan hela sommaren? Du kan pausa din städning oavsett anledning. Oavsett om det rör sig om ett enstaka tillfälle eller en lite längre period meddelar du oss en vecka innan så betalar du ingenting för detta.

Kan jag få RUT-avdrag?

Hemstädning är en tjänst som går under RUT-avdraget. Avdraget är 50% på arbetskostnaden upp till 25 000 kr / år om du är under 65 år och 50 000 kr om du är över 65 år. Får att göra detta avdrag måste du uppfylla skatteverkets regler. Du hittar mer info på Skatteverkets hemsida som du hittar Här.

Vi administrerar RUT så du som kund behöver inte göra någonting. 

Share this article

Leave a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *